Alla inlägg under augusti 2006

Av Julia - 23 augusti 2006 16:33

Regn utanför fönstret. Ibland hårt spöregn, ibland lätt duggande.Jag fattar hur vädergudarna tänker; nu börjar skolan och då ska man känna att hösten snart kommer. Och så har de skitit i alla växter som har i det närmaste törstat ihjäl under sommaren.Enkla spanskaglosor, behöver nog inte plugga särskilt mycket.Enkel matte. Heppe går egenom på tavlan. Vi ska anteckna. Jag är flera steg före och har redan räknat ut talet. Heppe säger att de som inte förstår ska räcka upp handen. Det är en del. Och efter att han har löst talet på tavlan så säger han "Det var inte meningen, men nu gick jag egenom nians matte. Hehe" Kommer det var enklare än så där hela åttan, så dör jag.Fick ellospaket. En kappa, ett par vantar och en mössa. Men linnerna kommer senare och stövlarna hade mamma glömt att skriva storlek på. Kul ändå, men lite nya fräscha kläder! :) Fast kappan är lite stel, den gröna färgen och soldatknäppningen får mig att se ut som en sovjetkrigare. Hett va?I can't stand the rainagainst my windowbringing back sweet memories- Tina Turner

Av Julia - 22 augusti 2006 20:14

Vi ska hålla på med politik nu på so:n. Love it!Jag kan allt utom en sak(grundlagarna) för att få godtjänt. När jag sa det till Alexandra så suckade hon. Hon kan nog inte fullt så mycket. Poor her.Åh, vad trevligt det vore med ett MVG...:DPeppad iför skolvaletKate Moss-bloggandet kommer inom kort

Av Julia - 21 augusti 2006 18:13

Skoldagen idag var faktiskt jättetrevlig. Bortsett från två saker:1.Bussen kom aldrig, jag tog 14.202.UNDERSKÅP I ÅR IGEN!!!!!BläääJag satt och pratade lite politiksnack med Magsnus och Heppe i maten eftersom alla min elaka(inte allvarligt menat, Alex) kompisar gått hem till sig. Faktiskt skoj. Där ser man vilken nörd jag är ;DInget att tillägga om Kate Moss.

Av Julia - 20 augusti 2006 14:06

IMORGON ÄR DET SKOLA!!!!!!!!!!!Ofattbart.Tidigare idag stank jag, men jag duschade. Tidigare idag var jag hungrig, men jag åt. Tidigare idag hade jag tråkigt, men jag skrev dagbok. Jag vet inte vad jag ska skriva om, men jag skriver ändå.Tänkte vara med någon. Frågade Ella, sen gav jag upp. Jag skulle kanske ha gått på gudtjänsten ändå...Aja, inget att göra åt.Längtar till en sprakande brasa och ett stop cider i Stendals värdshus. När ska jag lajva igen?Såg filmen Tillsammans på fredagsbion. Den var bra, ska nog se om den om den kommer igen. Men jag blev lite deprimerad, jag skulle också ha velat leva på sjuttiotalet. Hela min stil bygger ju på någon slags sjuttiotalsdröm. Eller rättare sagt, den stilen jag vill ha - en blandninga av radikalbrud och hippie.Jag har börjat läsa "Det Sällsamma Sågverket" för min mor nu. Åh, vad jag älskar att läsa om den. Hela serien är en sådan varm upplevelse...håller faktiskt på att läsa nummer tio själv. Den sista...spännande!Tror jag ska börja blogga lite om Kate Moss. Alltså skriva lite om henne här i bloggen. För hon är så konstig. Ibland så vacker, men ibland så mosig och ful. En bra anledning att lägga upp bilder på bloggen och göra den lite mer levande.Blä, för att gå upp tidigt i morgon bitti. :(

Av Julia - 19 augusti 2006 19:25

Läste precis en artonårings blogg. Hon skrev mycket om olika fester och så. Jag insåg att min blogg aldrig kommer att bli lika intressant, för det var den faktiskt, hon skrev bra och tog fina foton. Så för att inte känna mig totalt dålig och värdelös så skriver jag nu ett litet blogginlägg. Ska kanske på gudstjänst imorrn. det är friluftsgudstjänst. Tråkigt, jag vet. Men det är ju roligt att röra på sig. Att inte bara sitta still framför min kära vän datorn timma efter timma.Så nu kan jag gå härifrån med gott samvete. Puss.

Av Julia - 16 augusti 2006 18:30

Var med Ella idag. Vi hade väldigt trevligt. Badade, duschade(ja, duschade) och spelade spel.Ella, den här är tillängnad dig:I Årsundaduschensitter två tjejorde leker sakerde inte kan text-en på då kommer mammanoch säger vad gör ni härni borde va i kyrkan där jag ju ärHade' gött

Av Julia - 14 augusti 2006 16:43

Var med Sara igår. Jo, det var trevligt. Vi badade och spelade spel. Hon hade konstiga regler till monopol. Jag tycker inte så mycket om monopol, tror jag.

Av Julia - 11 augusti 2006 15:41

Ja, jag vet. Jag är en dålig människa. Jag har nästan helt glömt bort dig. Min finfina, supertrevliga, underbara blogg. en blogg som tyvärr har många tomma luckor. Jag orkar inte fylla i alla, tyvärr. Nu senast har jag varit lite med pappa i stockholm. Vi gick och kollade i alla snobbutiks-skyltfönsterna, de vid Stureplan och åt ute varje dag. Skoj. Jag träffade Melica lite också. Vi gick på grönan och skrek som dårar i såväl nyckelpigan som riktiga berg-och-dalbanan. Skitskoj. Sedan följde hon med oss hem till the big city of Årsunda. Men vi var inte hemma särskilt mycket utan tillbringade en dag i Leksandsommarland. Så roligt hade jag inte haft på länge, eller inte sen grönan, eller inte sen Pirates of the Caribbean 2 som vi såg dagen innan. Aja, skitkul iaf.Idag lyssnade jag på Helen Sjöholms sommarprat. Det var inte så bra, riktigt synd. Jag hade sett fram imot det hela sommaren. Nu när jag skriver det där så fattar jag att sommaren snart är slut. Det är konstigt. Jag har ju gjort så mycket. Tiden har gått jättefort men ändå varat i en evighet. Längtar inte till nästa sommar, konstigt nog. Det börjar jag väl med i november. Tjenamors!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards