Alla inlägg under december 2006

Av Julia - 24 december 2006 10:59

Julafton 2006. Snön ligger så tunn att man knappt ser den och på de flesta ställen lyser den med sin frånvaro. Julklapparna får jag imorgon och i övermorgon. I julstrumpan fick jag Akalla-TVn, ett armband och en deodorant. Ett snygt sätt att säga att jag stinker. Tack så hemskt mycket, mamma. Tack, pappa. Pappa har fått ostar och skinkchips, jag är glad om jag slipper smaka chipsen. Brännvinsosten var väldigt god. Mamma fick en mascara. Resten av julklapparna sparar vi till släkten är med oss.Skrattade till Kvarteret Skatan igår. I love it. Här är ett litet hyllningsklipp till de två herrarna bakom serien.I torsdags var jag i Valbo med Erik och Alexandra. Köpte tusen saker känns det som. Men framför allt världens snyggaste klänning. Den har en kjol sopm står ut lite, den är svart och full med spetsar...Den är en dröm. Den som säger att man inte blir lycklig av kläder har inte shoppat H&Mklännuingar....;)God Jul& Gott nytt år. Nu ska jag åka till Högbo och promenera med mina föräldrar.

Av Julia - 12 december 2006 17:08

Tiden går fort när man har roligt. Så roligt ska jag väl inte påstå att jag haft det. Förra veckan hade vi typ tre prov, ett grammatikhäfte på engelskan som skulla vara klart och spanskaglosor.Det var kul med klassen i Stockholm. Som vanligt så slösade jag bort pengar på onödiga prylar från Ordning&Reda. Den här gången var det en liten bok. Jag blir helt lycklig...Jag följer julkalendrarna slaviskt, precis som alla andra år. Nej, jag ska aldrig växa upp.Snart är det dags för första betygen. Jag är lite förväntansfull, det ska bli roligt att se vad de sätter. Jag vet att jag kommer att få ett starkt VG i svenska och ett MVG i engelskan. Det har de sagt. Den 16 december det är då det gäller. Teaterföreställning på folkets hus. Jag har bjudit typ alla lärare jag gått förbi och åtminstone alla tjejer i klassen. Vi har övat som tokar. I lördags var vi tio till åtta på folkets hus, igår var det träning på kulturskolan halv fyra till halv sex, på torsdag är det på folkets hus kl två till åtta, likadant på fredagen. Och på lördag är det äntligen dags. Tror att vi ha samling tio. Vi ska ha genrep och föreställningar, en kl15 och en kl17. Jobbigt, men roligt!I söndags tjänade jag en massa pengar på att vara kökspiga på Monica och Hannas glöggparty. Det var faktiskt roligt att koka glögg och diska, och inte blev det sämre av att en sjukt snygg kille gick omkring där. Idag har jag haft lite ont i huvudet(har gått över nu) och marimbaavslutning. Avslutning betyder terminsavslutning med pepparkakpr och saft. Jag stannade kvar på Olles lekition efter mig och åt upp i stort sett alla kakorna. Jag har en stor pepparkaksmage. Mattias såg lite bekymrad ut, kakorna skulle tydligen räcka till fem lekitioner.Nu sitter jag vid datorn för ovanlighetens skull, har precis ätit en yougurt( passionsfrukt och persika) och knäckemackor och har lite skrivarlust. Kanske borde jag skriva ner att kapitel på någon bok...Ha det så bra och kommentera gärna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards